Lungsäcksinflammation och lite mera

Jag har inte bloggat på evigheter och det har ändå inte hänt så mycket.

Skolan fortsätter som vanligt men vi slutar snart så det har blivit lite andra saker att göra t.e.x en elevdag, vilket slutade med att jag och några andra satt ute i solen i måndags från kl 10-14 vilket var väldigt skönt. Det andra som har pågått i skolan har varit vanliga lektioner.

Jag hade redovisning på NK i fredags, vilket gick jätte bra, fick även beröm från min lärare om att redovisningen var strukturerad och väl förbered :D Jag har även lämnat in historia arbetet :)

Denna vecka har gått fort, redan onsdag idag, och här hemma så är båda lediga imorgon. Peter jobbar dock på fredag medan jag är ledig, men sen har vi helgen tillsammans. Får se vad som händer då :)

Annars så kan jag berätta för er som inte redan vet att jag har varit sjuk förra vecka med lungsäcksinflammation, vilket betyder att jag har haft vätska i min vänstra lunga. Inte så kul, plus att jag har ätit medicin mot det, tre tabletter per dag i en vecka. Kändes inte så bra, men vad ska man göra när man har så ont så man inte vill andas.

Jag mår bättre nu vilket är skönt, men ja kan fortfarande känna av att det är tungt på vänster sida ibland, men jag överlever.

Det har inte hänt så mycket mera än det faktiskt och jag tror inte det kommer hända så mycket speciellt fram tills skolan slutar och det är dags att åka hem för att fira att min äldsta lillebror tar studenten.

Hjälp, det känns konstigt att tänka på att Johan tar studenten. Han är den första i våran familj som faktiskt gör det och jag är så stolt över honom. Men ni får veta mer om det om några veckor då han springer ut den 12/6 :D

Annars ikväll så händer det inget, bara ta det lugnt, Peter ska spela match snart och ja tänkte lägga mg och kolla på film.

Hoppas alla har haft det bra och har en fortsatt trevlig torsdagskväll.

Kommentera här: