Inte okej!

Vi är 5 personer på NK och vi ska vara 17 totalt. Det är inte okej. Vi håller på med grupparbeten just nu och kan inte göra något för att vi som är här inte är i samma grupp. Min grupp är klara och skulle öva idag inför nästa fredag, det går inte nu nr jag är själv. Självklart kommer jag läsa på och öva min del som jag ska säga, men det går liksom inte att göra allt ordentligt.

Ska det vara så svårt egentligen att vara här? Det viss dom som har samhällskunskap innan NK och idag skulle de göra något inne i stan. Vilket resulterade i att dom åkte hem istället för att åka till skolan efter och gör det man ska göra. Det är alltid folk som är bort, och nu säger inte jag att man inte får vara bort. Det finns dom som blir sjuka eller måste vara hemma och ta hand om sina barn och även vissa som inte har några lektioner på fredagar, men det finns även dom som bara är väldigt lata och väljer att strunta i skolan. Det tycker jag inte är okej, man sabbar ju bara för alla som faktiskt är i skolan och vill kunna göra sitt arbete så bra som möjligt.

Jag blir ganska arg och jag vet inte riktigt vad man ska göra åt saken, det är ju inte direkt som man kan åka hem och hämta dom, men lite eget ansvar får man väl ända ta.

Nej nu tänker jag inte bitcha mera om det. Annars så är det idag fredag och jag är hemma själv i helgen då min älskade Peter är i Linköping och umgås med sina päron. Det är ganska skönt ändå att vi kan vara ifrån varandra och även få lite egen tid. Ett förhållande skulle inte klara sig om man alltid måste vara med varandra.

Ikväll blir det att ligga hemma i soffan och titta på Harry Potter filmerna och även hunger games.

Hoppas alla får en bra dag. XOXO QueenG

Kommentera här: