Köksredskap och bögar

Idag har jag varit på Clas Ohlsson och handlar lite redskap till köket. Vi hade nämligen presentkort på 700 kr där.
Jag visste att jag skulle ha en hand mixer och en minihackare men vad jag skulle köpa för resterande 200 kr visste jag inte riktigt. Hade med mig Petra så vi gick runt och kollade i butiker fram och tillbaka tre gånger typ innan jag Petra övertalade mig till att köpa en glassmaskin. Vi gick till kassan och skulle betala och då kostade glassmaskinen mer än vad det stod på i bytte ut den mot en mortel. Gick ner och satte mig och väntade på Peter i 30 min innan han slutade för att sen åka hem tillsammans.

När vi väl hade kom hem märkte vi att målaren fortfarande inte är klar med vårt vardagsrum så idag blir det att göra ingenting och äta mikro mat då jag inte kan tillaga något plus att vi inte kan sitta någonstans då det står möbler lite överallt i köket, Men det gör inget då vi i slutändan kommer ha ett snyggt vardagsrum utan plugghål i väggen.

Idag har det varit en seg dag. Har bara haft historia och då satt jag och skrev om Isis, den egyptiska gudinnan. Vi slutade lektionen kl 11:15 och då hade vi inget att göra fram till att teatern vi skulle se med skolan började, vilket var kl 13:00. Vi såg på musikalen La Cage aux folles, vilket handlar om en bög och en transvestit som är gifta och har ett barn tillsammans, sonen blir kär och ska gifta sig och flickans pappa är homofob. Det är en väldigt rolig musikal men också en väldigt gripande. Det var ännu roligare då dom gjorde så att alla satt runt runda bord som om vi var med, dock bråkade ljudet lite precis innan finalen men de gjorde inte så mycket.

Men nu är jag hemma och sitter och tittar på Ghost Whisperer och äter kakor och dricker mjölk, så ja tänkte väl att ja skulle uppdatera bloggen en snabbis och sen fortsätta titta på det innan det är läggdags. Imorgon blir en kort dag då jag bara har engelska så jag hoppas att målaren är klar när ja kommer hem så ja kan få städa då jag börjar få lite små panik över att det är skitit överallt och att man inte kan vara någonstans förutom i sovrummet.

QueenG

Kommentera här: