Frilufsdag

Dagen spenderades utomhus med klassen. Gjorde lite aktivitet och grillade :)
Vi hade väldigt kul och många skratt.
Vi körde 5-kamp och lag 1 vann allt med 1 poäng.
Vi skulle först bygga det högsta tornet sen skulle det kunna stå 10 sek utan att ramla. Mitt lag som då var lag 2 vann första.
Sen så skulle vi springa och runda en flaggstång med en pinne mellan benen och jag lovar er att alla så väldigt rolig ut då. Isak va bäst och gjorde då så lag 1 vann.
Efter det så skulle vi spika ner tre långa spikar och då vann mitt lag, då tack vare mig och David.
Efter det så skulle vi köra lydnad med Ninas hund som hon hade tagit med, hon hade kastat ut apporter. Då vad lag 1, vårat lag hade vunnit om den sista apporten inte hade varit så svår att hitta :P
Sista saken vi skulle göra var att smälla ballonger lag för lag, då vann också lag 1 med tanken på att min ballong inte ville gå sönder.
Efter det så grillade vi och snackade, vi satt även och sjöng till typ kl 14:00 då vi drog till bussen för att åka hem.
På bussen så fortsatte vi att ha kul, som vi alltid brukar ha med SMF-kursen.
Det roligaste på dagen var nog när David åkte genom snön med ena benet och blev riktigt blöt :D

 
 
 Puss & Kram
 
 

Kommentera här: