B-Day

För ett par år sen så trodde aldrig att den här dagen skulle komma men jag, med hjälp av många andra, fick fart på mitt liv igen och nu är jag äntligen här.
20 år, känns som väldigt lång tid även om det inte ens är halva livet.
Idag av alla dagar så är det min tur att fylla år. Åren som tonåring är över, nu börjar vuxen livet på riktigt.
Mera ansvar och saker som man måste tänka på.
Att tänka tillbaka på allt som har hänt under mitt liv är otroligt. Så många händelser som har format mig till den jag är just idag.
Från att vara en liten flicka som alltid skulle bråka, göra dumma saker och alltid såra dom jag älskar till att jag idag är en mogen ung kvinna som älskar sitt liv. Visst att det hände bra saker för mig när jag var liten, typ som att David och Elias kom till livet, jag hade föräldrar som älskade mig otroligt mycket vad jag än gjorde och att jag som alla andra hade folk jag kunde luta mig mot.
Emma var och är fortfarande en av dom. Min andra syster, kvinnan som fanns där för mig genom allt. Hon är, förutom mamma, den som har varit med och format mig till den jag är idag.

När jag var liten så såg man mig med ett leende på läpparna och springandes runt och lekte, sen började bråken och det tog väldigt många år innan det leendet kom tillbaka och idag går det inte en dag utan att jag ler.

Att fylla år får mig att tänka på personer som jag har känt genom livet, folk som ville mig illa och andra som ville mig bra. Tänker på folk som man glidit ifrån och på två speciella personer som inte längre är med oss, min älskade mormor och morfar.
Jag skulle ge vad som helst för att dom just idag skulle få se hur jag är, hur jag har vuxit upp och vem jag har blivit Få se deras dotterdotter, alltid glad och lever livet med underbara människor runt omkring mig. Få lägga armarna runt mig och säger hur stolta dom är över mig.

Min mamma är en personer som borde hyllas för hur mycket hon har fått stå ut med, hur mycket hon har fått kämpat med mig, att hon alltid finnas där och det gör hon fortfarande, även om jag bor flera mil bort. Du är min ängel och utan dig hade jag aldrig få fira mig 20 årsdag. Jag vill tacka dig för att du inte gav upp om mig när jag var nere på botten. Tack för att just du är min mamma.

Gud nu känns det som att jag bara sitter och skriver som om jag vore döende men för mig är det väldigt stort att faktiskt få fylla 20 år. Efter allt jag har varit med om så är jag glad och även stolt över mig själv för den jag är idag.
Jag kan ärligt säga att jag älskar mitt liv. Jag har en underbar familj som älskar mig, vänner som finns i vått och torrt och även min älskade och underbara sambo Peter.
Skulle inte ändra på något i mitt liv och jag är glad att jag har många år kvar på den här jorden med alla underbara människor.

Nej nu har jag babblat klart. Nu ska jag ta och vänta in min sambo för att sen mysa i soffan med god mat.

Puss & Kram

Kommentarer:

1 Emma - Mamma till Theodor och bebis i magen:

skriven

Happy B-day bestie :) <3

Svar: Tack bestie :-) <3
GiselaSofia

Kommentera här: