Första dagarna i Luleå

Nu har jag bott hos Peter i några dagar och har börjar komma in mig i att jag faktiskt inte bor i Norrköping längre. Under dom här dagarna har vi tigit det lugnt. Jag har fått upp allt mitt från väskorna och vi har fått in en liten rutin. Vi hjälper varandra med att laga mat och diska och njuter av varandras sällskap. Jag har än så länge inte varit hos arbetsförmedlingen med det blir nog att göra det imorgon eller på fredag. Ändra adressen blir också att göra i slutet på veckan. Annars händer inte så mycket. Peter är i skolan under dagarna och när han kommer hem så pluggar han inför sin tenta som har snart har. Idag blir det att handla och sen ikväll blir det att äta tacos och se någon bra film.

Jag pratar dagligen med mamma och det känns väldigt skönt samtidigt som jag tror att det inte har sjunkit in ordentligt för henne än om att jag faktiskt har flyttat, men det kommer väl snart.

Nu ska jag fortsätta se på min serie tills mamma ringer och sen fixa banken och försäkringskassan innan jag ska möta Peter :)

Puss & Kram

Kommentera här: