Stroke eller Migrän?

Igår kl 17:00 så åkte jag upp till akuten för dom trodde jag hade fått stroke. Min arm, tunga och ansikte på högersidan domnade bort och jag kunde inte prata. Visste vad jag skulle säga men hittade inte orden, plus att jag hade ont i huvudet och mådde illa. När vi kom upp så blev allt värre och jag bara låg och grät. Fick komma in på ett rum och då fick jag dropp och dom tog prover, väntade på läkaren och efter att läkaren hade varit inne så skulle jag göra en hjärnröntgen. Det slutade med att jag blev kvar över natten för att allt inte va riktigt bra med mig. Ringde Peter och berättade vad som hade hänt och han lånade då bilen av Per och kom sen till mig. Medan jag väntade på honom så ringde jag Emma, som vanligt var hon med Håkan så jag pratade med dom ett tag och berättade hur det var med mig innan läkaren kom in så jag var tvungen att lägga på. Gick sen ner och öppnade åt Peter, kramade och pussade på honom när vi kom tillbaka till rummet plus att jag berättade lite mera vad dom hade sagt. Blev kopplade till en apparat som höll koll på mitt hjärta hela natten plus att jag gick runt med en slang från armen. Var väldigt obekvämt men jag klarade mig. Nu på morgonen så kom dom in och skulle ta nya prover på mig men då tyckte dom att det var bättre att sätta en ny nål i min arm. Då jag är svår stucken så testade dom även anden och handleden. Mamma kom upp efter ett tag och sen kom läkaren in och sa att allt va normalt så vi kunde åka hem. Dom trodde att jag kan ha haft migrän som gått över, så vi hoppas inte det kommer tillbaka.

Annars idag så sitter jag nu hemma hos Nyff med grabbarna medan dom spelar. Ska på Gyllene tider med Peter och melrek ikväll, det ska bli riktigt roligt. Nu tänkte jag väl kolla på dom tills vi ska åka vidare. Ringa Emma ska jag även göra.

Puss o kram <3

Kommentera här: