Akuten...

Igår så blev det för mig och Peter att träffa hans lag. Melrek har ja träffat tidigare och det var lika trevligt den här gången också. Träffade även Nyff och Sven/Svenius. Laget va inte helt den här gången då Per inte va med. Drog till donken och efter en lång väntan så hade alla fått sin mat och ätit sin mätta. Blev då att åka hem för dom skulle spela, efter ett tag så började jag känna av mig mage igen och den här gången tröttnade jag ordentligt så jag ringde mamma som då sa att jag skulle prata med Meta få hon va närmare till hands. Pratade då med henne och ringde även 1177, dom sa att det kunde vara blindtarmen, uteliggande graviditet eller en infektion så vi skulle genast åka upp till akuten. Meta sa att hon skulle köra mig, så jag gick upp och pratade med Peter som genast sa till grabbarna att vi skulle upp till akuten så dom skulle höras senare. Jag kan lugnt säga att det var de snabbaste besöket på akuten, tog hela 1 timma och jag gick därifrån med urinvägsinfektion. Eller dom trodde det va de, dom va inte säkra men jag fick medicin mot det och så skulle jag ringa vårdcentralen om det inte hade blivit bättre under medicinen gång. Inte roligaste slutet på en kväll dock, men när vi kom hem så blev det film med älsklingen innan jag somnade. Vaknade dock inatt av att det åskade som satan och jag va som ja brukar va, livrädd. Idag blir det att åka hem till mamma och även att träffa Victor ikväll, ska bli trevligt då jag saknar honom. Puss och kram.

Kommentera här: