Tråkigt men ett måste

Idag har jag tvättat. Det tog väldigt många timmar och jag blev just klar så nu blir det att fixa sängen, diska och lägga in den rena tvätten innan man ska sova. Ska bli så skönt att krypa ner med rent lakan, örngott och påslakan. Vinns nog inget bättre än känslan av rent när man ska sova. Pratade med mamma idag också, lite om julklappar och så. Alltid skönt att prata med henne, även fast det inte blir så ofta nu då hon har sitt liv i Norrköping och mina syskon att se efter medan jag har mitt nya liv i Luleå och min karl att se efter. Okej kanske inte direkt se efter men när han pluggar så måste ju någon ta hand om lägenheten. Peter hinner ju inte städa, diska och laga mat ibland då han slutar väldigt sent. Han hjälper till med det han kan bara så ingen tror att jag gör allt medan han bara sitter ner på rumpan och tittar på. Han är till stor hjälp när jag behöver honom och han frågar alltid om det finns något han kan hjälpa till med, men då vi bara är två så blir det lite jobbigt att båda ska laga mat eller diska vid våran spis, den är väldigt liten. En sak jag har märkt med att jag flyttade är att folk är idioter. Det finns folk jag pratar med fortfarande och det känns skönt men jag saknar en del av folket som jag brukade prata med. Det är dom som nu inte svarar när man skriver hej. Nog om det nu. Nu måste jag fixa allt jag sa att jag skulle fixa så vi kan sova snart då jag är väldigt trött, eller jag börjar bli :P Puss & Kram

Kommentera här: